mobile-logo

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

2.0 verzió, érvényes 2020.09.25-től

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a www.butornyiregyhaza.hu webáruháznak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. 

A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alábbi elérhetőségeken veheti fel velünk a kapcsolatot:

 

Üzemeltetői adatok:

Cégnév: Grand Plusz Kft. 

Cégjegyzékszám: 15-09-087955

Vezetve a Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.

Adószám: 28844600-2-15

Székhely: 4531 Nyírpazony Kabalási út 110.

Bankszámla: 11600006-00000000-94486021

Telefonszám: 06-20-280 7139

Email: info@butornyiregyhaza.hu, 

 

Tárhelyet biztosító szolgáltató neve: Giganet Internet Szolgáltató Kft.

Tárhelyet biztosító szolgáltató székhelye: Cím:4400 Nyíregyháza, Vasvári Pál u. 1. fsz.,

Tárhelyet biztosító szolgáltató elektronikus levelezési címe: E-mail:info@giganet.hu

Tárhelyet biztosító szolgáltató telefonszáma: Tel.:+36 42 512 000 Fax:+36 42 500 368

Facebook:-

 

Megvásárolható termékek

Termékeink bútorok, 3+2+1 ülőgarnitúrák , 3+1+1 ülőgarnitúrák, szekrénysorok, elemes nappali bútorok, sarokülők, ágyazható kanapék, fotelek, puffok, dohányzóasztalok, komódok, étkezőgarnitúrák, asztalok, székek, bárszékek, konyhabútorok, tálaló szekrények, gardróbszekrények, franciaágyak, heverők, ágykeretek, matracok hálószoba garnitúrák, éjjeli szekrények, polcok, fésülködő asztalok, gyerekbútorok, előszoba falak, fürdőszoba bútorok, íróasztalok, irodai forgó székek, tolóajtós gardróbszekrények, baba bútorok, irodai szekrények, polcok, cipős szekrények és kiegészítők.

A megjelenített termékeket on-line (elektronikus) vagy telefonos megrendeléssel lehet rendelni. Megrendelés esetén a termékeket házhoz szállítjuk, vagy előzetes egyeztetés után átvehető Vállalkozásunk telephelyén. A házhozszállítás feltételeiről bővebben ide kattintva olvashat.


A termékekre vonatkozó megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt ÁFÁ-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját (lásd később). Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. 


Személyi adatok védelme

Megrendelés esetén szükségünk lesz az Ön adataira. Ezek az adatok szükségesek a számla kitöltéséhez, valamint az áru postázásához / kiszállításához. A Vásárlók adatait kizárólag a saját szerződéseink, számlázásunk és könyvelésünk dokumentálására használjuk. Az eladó fél nem vállal semminemű felelősséget a hibásan vagy hiányosan megadott adatokból keletkező problémákért, főleg ha nem tüntetett fel érvényes telefonszámot, melyen elérjük Önt. Grand Plusz Kft. a www.butornyiregyhaza.hu, www.grandbutor.hu és a www.konyhavilag.com oldalak tulajdonosa és üzemeltetője kijelenti, hogy a rendszerünkbe regisztrált összes személyes adatot szigorúan bizalmasan és törvény szerint kezeljük. Adatait semmilyen körülmények között nem szolgáltatjuk ki harmadik félnek sem más személyeknek. Ezen feltétel alól kivétel a szállító vagy kézbesítő cég. A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről és az adatokkal az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el.


Az áruházban való böngészés, keresés

A webáruházunkban tetszés szerint nézelődhet, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal; regisztráció nélkül tájékozódhat. Termékeinket kategóriák szerint soroltuk be. A különböző kategóriákat az áruház tetején lévő Termékeink menüből választhatja ki. Ezt követően jelenik meg az adott kategórián belül bal oldalon az alcsoportok. Több alcsoport talál, melyek a könnyebb eligazodást szolgálják. A termékek listája egyben az árlistánk is. Minden termék árát bruttó áron, azaz ÁFÁ-val együtt tüntetjük fel. A termék nevére vagy fotójára kattintva az adott termék leíró oldalára jut, ahol részletes leírás mellett képet is lát. Ha a képre kattint az egérrel, akkor az nagyítva is megjelenik. A nyitó oldalra bármikor visszajuthat a Kezdőlap menüpontra kattintva, ami az oldalak felső részén elől található.

A felső keresőmezőben (kivéve a www.konyhavilag.com oldalon) gyorsíthatja meg bármely termék gyorsabb megtalálását honlapunkon. A mezőbe kell beírni a keresendő termék nevének vagy leírásának bármelyik szavát, vagy szórészletét. A gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében vagy leírásában a megadott szó vagy szórészlet szerepel.


Megrendelés

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges.

Ezen a portálon végrehajtott megrendelés alapján megkötendő szerződés a vevő és az eladó között létrejövő írásba foglalt adásvételi szerződésnek minősül a távol levő felek között létrejött szerződés szabályai szerint. A szerződés nyelve a magyar, amelyre a magyar jog rendelkezései vonatkoznak. A szerződést iktatjuk, mely a vásárló számára kérésére utóbb hozzáférhető lesz.

A megrendeléssel a vásárló kijelenti, hogy elfogadja az általános szerződési feltételeket és tisztában van a vásárlás rögzített menetével. Az érvényes megrendeléshez vagy a regisztrációhoz a vásárló a regisztrációs oldalon található valamennyi pontot köteles a valóságnak megfelelően kitölteni. E kötelezettség elmulasztásából eredő károkért, illetve a regisztrációs folyamat közben felmerülő technikai problémákért nem vállalunk felelősséget. Amennyiben a rendelését telefonon kívánja megtenni, ez ugyanazon feltételek mellett a távollévők között kötött szerződésekről szóló szabályozás értelmében az ügyfélszolgálatunkon keresztül lehetséges. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, a beszállító / gyártó, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Az árváltoztatás jogát cégünk fenntartja. A honlapunkon található kiegészítők kompatibilitása más termékekkel nem garantált. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag a Megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

A feltöltött szövetminta, színminta csak illusztráció, színe a valóságban eltérő lehet.

 

A megrendelések feldolgozása, visszaigazolása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 10 és 16 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárata után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. A megrendelésről automatikus visszaigazolást küld rendszerünk. Az ebben közölt adatok tájékoztató jellegűek.

Az automata üzenetet követően 2 munkanapon belül kollégánk e-mailben elküldi a rendelés tételes, ellenőrzött visszaigazolását, árakkal, felárakkal, terméktulajdonságokkal (pl. színek, méretek stb.), várható szállítási határidővel, vagy telefonon értesíti a Megrendelőt az általa megadott, valamint az automata rendszerünk által visszaigazolt adatok, árak, felárak, terméktulajdonságok (pl. színek, méretek, stb.) helyességéről és várható szállítási időről. Ezen adatok bármilyen okból fakadó tévessége, pontatlansága, kétértelműsége esetén megtörténik munkatársunk által a kérdéses adat pontosítása, korrigálása, hiány esetén pótlása a fentebb leírt e-mailes vagy telefonon közlés formájában.

Az ily módokon történő értesítésekben szereplő/közölt árak és díjszabások tekintendők érvényesnek. A rendelést akkor tekintjük véglegesnek, ha a Megrendelő a munkatársunk által e-mailben történt tételes visszaigazolást megerősítve elküldi részünkre válasze-mailben a kapott visszaigazolásban szereplő adatok helyességét és elfogadja a kiközölt várható szállítási határidőt, vagy a munkatársunk által telefonon történő értesítés esetén a Megrendelő szóban megerősíti a visszaigazolt adatok és árak helyességét, elfogadja a várható szállítási időt.

 

Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 1 naptól 12 hétig terjedhet. Ennél hosszabb határidőről ami pl. egyedi megoldások rendelés esetén lehet érvényes, értesítjük a Megrendelőt. Nagyobb összegű, mennyiségű megrendelés esetén kérjük, hívja központi számunkat további információért (szállítás, árukészlet ellenőrzése).

A honlapunkon lévő információkat, így kiemelten a termékek árát és szállítási díjakat a legnagyobb odafigyeléssel igyekezünk pontosan közölni és naprakészen tartani. Azonban ha az árak, és szállítási díjak mindezek ellenére hibásan kerülnek fel a weboldalra, és azok akár csekély, akár jelentős mértékben eltérnek a termék vagy szállítási díj reális (közismert, feltételezhető, általánosan elfogadott, vagy becsült) árától, (ide értendő az esetleges rendszerhiba miatt megjelenő irreális 0 vagy 1 Ft) úgy nem vagyunk kötelesek a terméket a hibásan megjelent áron értékesíteni, vagy szállítani. 

 

A megrendelés menete

1. A megvásárolni kívánt terméket válassza ki a listából

2. A legtöbb terméket lehetősége van egyedire alakítania, ez a termék adatlapon lévő tulajdonságok kiválasztásával lehetséges. Minden termék más és más választható feltételeket tartalmaz, általában színválasztás, méretválasztás, szivacs/rugó választás, szövet választás, kárpitos bútorok állás irányának megadása (fő fotóval megegyező vagy ellentétes) stb. határozhatja meg. Ezeket figyelmesen állítsa be, mert némelyik feltétel felárat tartalmaz, melyekről a kosárba helyezés gomb fölött, a rendszer folyamatosan tájékoztatja Önt. Amely terméknél nincs módosítási opció, az csupán a leírásban és a fotón közölt paraméterekkel rendelhető.

3. Válassza ki a szállítási listából a szállítás módját.

4. Amennyiben minden feltételt pontosan beállított, helyezze a terméket a kosárba

5. Amennyiben minden rendben talál, nyomja meg a Kosárba tesz gombot.

6. Ezt követően a kosárba irányítja át a rendszer, ahol még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni kívánt tételeket, törölheti azt a „Kosár ürítése” gombra kattintva, a "Vásárlás folytatása" gombra kattintva folytathatja a vásárlást, újabb termékeket helyezhet a kosárba,   amennyiben Ön még nem regisztrált a www.butornyiregyhaza.hu webáruházba, a „regisztráció” gombra kattintva itt megteheti. Regisztráció nélkül is le tudja adni rendelését. Amennyiben Ön már regisztrált felhasználónk, lehetősége van belépni majd folytatni a vásárlást. A „Rendelés” gombra kattintva továbbléphet arra az adatlapra, ahol a rendeléshez szükséges személyes adatait tudja megadni.

7. Ezt követően megjelenik Ön előtt rendelésének teljes összegzése és a már regisztrációkor megadott számlázási és szállítási adatai. Amennyiben változtatni szeretne adatain, kattintson az ADATLAP MÓDOSÍTÁSA feliratú gombra és írja át adatait. Miután mindent rendben talált, a megjegyzés részhez írhat az eladónak bármilyen nemű információt a futárnak és az eladónak egyaránt. Termékeinket vagy utánvétes szállítással szállítjuk házhoz, Önnek ez esetben a futár érkezésekor, a bútor átvétele után kell fizetnie futárunknak, vagy lehetősége van előre utalással is fizetnie. Ezt a rendelés leadásakor jelezze. Előre utalásos fizetés esetén az összeg bankszámlákon való megjelenése után szállítjuk ki a megrendelt terméket.

A rendelés során vásárlóinknak folyamatosan lehetőségük van a bevitt adtok javítására, vagy törlésére. Amennyiben a vásárló a javítani kívánt megrendelőlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben a böngésző „vissza” gombjára kattintva vagy a weboldalunkon a „kosár”-ra történő újbóli kattintással lehetőség van az adatok újbóli bevitelére.

A vállalkozásunk a vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő, a vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre.

A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét, illetve esetlegesen a teljesítését.

A megrendelés elküldése előtt felhívjuk a vásárlók figyelmét arra, hogy a megrendelés elküldésével fizetési kötelezettség hárul rájuk a megrendelés elfogadásának visszaigazolását, azaz a szerződés létrejöttét követően. Ennek tudomásul vétele a vásárló részéről egy checkboxban történő jelöléssel igazolt: „Tudomásul veszem, hogy a megrendelés elküldése fizetési kötelezettséget von maga után.”.

9. A "Vásárlás" feliratú gomb megnyomásával a rendelést postázza. Figyelem!! A rendelés elfogadása után a böngészőjén egy feliratnak kell megjelennie A KÖSZÖNJÜK RENDELÉSÉT címmel. Ha ezt nem látja valószínűleg a rendelése nem lett befejezve. Ellenőrizze a megadott email címén a leveleit néhány perc múlva, nem érkezett-e igazolás. Amennyiben nem, ismételje meg a rendelést vagy hívja ügyfélszolgálatunkat. A megrendelést követően automatikus igazolást kap e-mail címére.

Fizetés

A termékek kifizetése azok átvételekor történik, a legtöbb termék megrendelésekor nem kérünk előleget, néhány egyedi gyártású, pl. kárpitozott bútorok esetén viszont igen. Az előlegfizetés szükségességéről és annak mértékéről a rendelést visszaigazoló e-mailben kollégánk küld tájékoztatást.

Áraink az ÁFÁ-t tartalmazzák.


Szállítási díj, csomagolás, postai díj

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak / szállítónak kell kifizetni utánvétes rendelés esetén. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a jótállási jegyet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár / szállító előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.


Csomagküldési díjak:

A termékek adatlapján megtalálhatók a szállítási díjak. A szállítási költség 1 db termék vásárlására vonatkozik. 

Több bútor vásárlása esetén lehetősége van telefonon egyedi szállítási ajánlatot kérni.



Szállítási határidő

A szállítási határidő a leadott rendelésekre  1 naptól 12 hétig terjedhet, ha nincs feltüntetve másként. A 16:00 óra utáni rendeléseket csak másnap tudjuk feldolgozni.


Sikertelen kiszállítás

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak ellenértékét, és a szállítás költségeit a futárnak. A vásárló hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a vásárlót terhelik. Amennyiben a vásárló hibájából meghiúsul, a kiszállítás a nem lemondott megrendelések újraküldésének a költsége a vásárlót terheli. Ezen költség (a tényleges kiszállítási költség) a vásárló felé kiszámlázásra kerül. Újraküldés esetén ezek után a terméket csakis előreutalással áll módunkban küldeni. Felhívjuk figyelmüket, hogy a futárszolgálat nem jogosult a termék kicsomagolását elvégezni az utánvét kifizetését megelőzően és utána sem köteles jegyzőkönyvet felvenni, amennyiben hiányosnak tartja a csomagot, a kibontást követően. Amennyiben a csomagot hiányosan kapta meg, úgy telefonon vagy e-mailben értesítse vállalkozásunkat. Sérült csomagot ne vegyen át! Ebben az esetben jelezze a futárnál, hogy a csomagot a sérülés miatt nem veszi át.

 
Visszalépés a megrendeléstől

Minden bejegyzett megrendeléstől mindkét fél a megrendelést követő 48 órában (2 munkanap) telefonon vagy e-mailen keresztül visszaléphet. Az ilyen visszalépést kérjük a info@butornyiregyhaza.hu címre küldeni.


Vásárlástól való elállás joga

 A vevő a termék átvételét követő tizennégy napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól és az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszajuttatni a terméket a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szerint. Az eladó pedig köteles az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríteni a termék árát és kiszállítási díját. A vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.

A vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő (14 nap) lejárta előtt elküldi az írásbeli elállási/felmondási nyilatkozatát.

A vállalkozásunk az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríti a termék árát és kiszállítási díját. Ha a vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles megtéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

A vállalkozásunk mindaddig visszatarthatja a termék árát és kiszállítási díját, amíg a vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozásunkat a visszatartás joga, ha vállaltuk, hogy a terméket magunk fuvarozzuk vissza.

Az elállás, illetve felmondás joga gyakorolható a vevő választása szerint a 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet 2. mellékletében található  nyilatkozat-minták felhasználásával, de erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele útján is.

Elállási/felmondási nyilatkozat-minta letöltésért kattintson ide.

A fenti linken elérhető nyilatkozat-minták a vásárlók számára könnyebb kezelhetőség érdekében elkülönítetten tartalmazzák a felmondás, illetve elállás esetére szóló nyilatkozatot, valamint a címzetti adatokat is kitöltöttük.

Amennyiben a vásárló egy korrekt módon teljesített rendelést nem veszi át és a futárszolgálat a www.butornyiregyhaza.hu internetes üzlet költségén visszahozza a csomagot, akkor fenntartjuk a jogot, hogy a vevőt a jövőben csak előre utalásos fizetés esetén szolgáljuk ki!

Ha a vevő egyedi gyártású, az általa meghatározott igényeknek megfelelő (szövet anyaga, minta, bútor mérete, színe stb.) megrendelést ad le, a Felhasználó elállási jogát a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet értelmében nem gyakorolhatja. Ebben az esetben ugyanis a Szolgáltató a Felhasználó utasításai alapján vagy kifejezett kérésének, igényeinek megfelelően teljesíti a megrendelésben foglaltakat.

A vásárló az elállás/felmondás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

A vállalkozásunk követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés, illetve észszerű költségeinek megtérítését.

Panaszkezelési lehetőségek

Panaszaival fordulhat ügyfélszolgálatunkhoz a következő elérhetőségeken:

Cím: Grand Plusz Kft. 4400 Nyíregyháza Móricz Zsigmond u. 24.

Telefon: + 36 20 280 7139

Email: info@butornyiregyhaza.hu

A panaszügyintézés helye a társaságunk telephelye.

 

A panaszkezelés módja

 

Szóbeli panasz:

- személyesen

- telefonon keresztül a fent megadott telefonszámon

 

Írásbeli panasz:

- postai úton: a vállalkozásunk székhelyen

- elektronikus levélben: a fent megadott e-mail címen

 

Panaszkezelési eljárás

 

 

Telefonon (vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával) közölt szóbeli panaszt a vállalkozásunk köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A számot a vállalkozásunk a vásárlóval közli.

 

Amennyiben a vásárló panaszát szóban vagy telefonon (vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával) teszi meg, úgy arról a vállalkozásunk jegyzőkönyvet vesz fel.

 

A jegyzőkönyv sablon  letöltésért kattintson ide.

 

Vállalkozásunk a szóbeli panaszt annak közlése után indokolatlan késedelem nélkül megvizsgálja, és szükség szerint ha az azonnali orvosolás lehetséges, úgy vállalkozásunk a jegyzőkönyvben feljegyzi az orvoslás módját, idejét is, a jegyzőkönyvet iktatja/nyilvántartásba veszi, és egy példányát a vásárlónak megküldi/átadja.

 

Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy ha a vásárló a panasz megoldásával, kezelésével nem ért egyet, a vállalkozásunk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát - személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a vásárlónak átadni, - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg kell megküldeni.

 

A válaszadás történhet postai úton, elektronikus úton küldött levél (e-mail) útján is.

 

Írásbeli panasz történhet panaszbejelentő nyomtatvány vásárló által történő kitöltésével is.

A panaszbejelentő nyomtatvány letöltésért kattintson ide.

Az írásbeli panasz, valamint a jegyzőkönyvbe vett panasz kivizsgálását a vállalkozásunk ügyvezetője maga, illetve a panaszkezeléssel megbízott Munkatársa végzi.

 

A vállalkozásunk kialakítja az álláspontját, majd a jegyzőkönyvet, panaszbejelentő nyomtatványt, a körülményeket és az álláspontját a vásárló felé haladéktalanul továbbítja a jelen Panaszkezelési Szabályzatban meghatározott módok valamelyikén.

 

Vállalkozásunk a panaszt oly módon vizsgálja ki, hogy az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott döntést írásban, a panasz közlését követő 15 napon belül megküldi a vásárlónak úgy, hogy az elküldés ténye és időpontja igazolható legyen. A vállalkozásunk a panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető nyelvezettel, és ugyanilyen egyértelmű indokolással közli a vásárlóval. Jogszabályi hivatkozás esetén a vállalkozásunk nem csak a jogszabályhelyet jelöli meg, de annak rendelkezését is ismerteti. A döntés közlésével egyidejűleg a vállalkozásunk tájékoztatja a vásárlót a rendelkezésére álló igényérvényesítési és jogorvoslati lehetőségeiről akként, hogy az adott jogorvoslat intézésére jogosultsággal rendelkező szervek nevét és elérhetőségét is feltünteti.

 

A panaszbejelentések nyilvántartása

 

Tekintettel a panaszbejelentések elérhető, egymástól eltérő módjaira, különösen hangsúlyos a különböző módokon tett panaszok egységes, nyilvántartásban történő kezelése melyben a panaszok beazonosíthatóak és visszakereshetőek.

 

A vállalkozásunk a panaszokkal kapcsolatos dokumentációkat folyamatosan sorszámozva, elzártan őrzi meg, és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátja.

 

 

Jogorvoslati lehetőség panasz elutasítása esetén

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál

Amennyiben a vásárló a fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a  lakóhelye szerint  illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.  Fogyasztóvédelmi hatóságként a megyei, illetve fővárosi kormányhivatal jár el, melynek illetékessége a 387/2016. (XII.2.) Korm. rendelet 2/A. §-ban felsoroltak szerint állapítható meg.

Bírósági eljárás

A vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testület

A vásárlónak lehetősége van arra is, hogy a társaságunkhoz benyújtott panaszának elutasítása esetén vitás kérdésben a fogyasztói jogvitáját bírósági eljáráson kívül a békéltető testület előtt kezdeményezze. A békéltető testület előtti eljárásban a társaságunkat együttműködési kötelezettség terheli.

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Ennek hiányában a vállalkozásunk székhelye szerint békéltető testület jár el.

A vásárló, mint fogyasztó lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerint eljáró békéltető testület ÁSZF-ben történő megjelölése, illetve elérhetőségeinek részletezése előre értelemszerűen nem lehetséges, de a következő linken a vásárlók tájékozódhatnak az illetékesség ügyében: https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai

Amennyiben a vállalkozásunk székhelye szerinti békéltető testület jár el, úgy ennek megnevezése, és elérhetőségi adatai a következők:

Békéltető testület a vállalkozás székhelye szerint: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Békéltető testület székhelye, mely egyben levelezési cím is: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Békéltető testület telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Békéltető testület email címe: bekelteto@szabkam.hu

Online vitarendezési platform

Az online vitarendezési platform egy kiváló lehetőség a vitarendezésre, mely rendkívüli módon leegyszerűsítheti a panasz kivizsgálását és elintézését. A vitás felek és a fentiek szerinti békéltető testület közötti párbeszéd teljes egészében a világhálón folyik. Ez az online vitarendezési platform a fogyasztók határon átnyúló uniós webáruházzal fennálló vitájában is hatékony megoldás lehet. A megszületett döntést, ha az nem a felek által használt nyelven készült, az Európai Unió illetékes szerve le is fordítja.

Az Online vitarendezési platform a https://webgate.ec.europa.eu/odr oldalra kattintással érhető el.

A panasz benyújtásához nem szükséges regisztráció, de tekintettel arra, hogy a platformot az Európai Bizottság üzemelteti, az online vitarendezés lefolytatásához szükséges egy EU login fiókot létrehozni az alábbi linken: https://webgate.ec.europa.eu/cas/eim/external/register.cgi

Ügy a következő linkre kattintással indítható:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase

A vásárlónak azért egyszerű a platform igénybevétele, mert mindössze néhány lépésből áll a folyamat elindítása az Európai Bizottság rendszerében.  Ehhez nyilván meg kell adni az ügy elbírálásához szükséges adatokat, információkat, bizonyítékokat.

Az online vitarendezési folyamat segítése érdekében minden tagállamban működik ún. online vitarendezési kapcsolattartó pont, amelynek feladata, hogy gyakorlati segítséget nyújtson mind a fogyasztók, mind a vállalkozások részére a panaszok benyújtásához. A  magyarországi online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait az az Innovációs és Technológiai Minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) látja el, amely elérhető az odr@itm.gov.hu e-mail címen. 

Az online vitarendezéssel kapcsolatosan bővebb információkat az Európai Bizottság honlapján találhat a következő linken:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights

 

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Grand Plusz Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Grand Plusz Kft.-től vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén a Ptk. 6:159 szakasza alapján Ön kellékszavatosságra vonatkozó igényét terjesztheti elő a www.butornyiregyhaza.hu és a www.konyhavilag.com  weboldalakon vásárolt termékekre. A vállalkozásunkat a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet mellékletének 23. pontja alapján terheli a jótállási kötelezettség (kötelező jótállás).

Milyen határidőben érvényesítheti a jótállási jogát?

A kötelező jótállás egy éven belül érvényesíthető, amely elmulasztása jogvesztéssel jár. Amennyiben vállalkozásunk önként vállal ennél magasabb időtartamban jótállási kötelezettséget, azt a termékek adatlapján feltüntetjük. A jótállási határidő az áru átadásával fogyasztó/megbízottja részére történő átadás napjával kezdődik. Az átadás során a vállalkozásunk magyar nyelvű, közérthető tartalmú jótállási jegyet bocsát a vásárlók rendelkezésére. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.

Mikor mentesül a vállalkozásunk a jótállási kötelezettség alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Milyen jogok illetik meg Önt a jótállási igénye alapján?

Jogos reklamáció esetében Ön kérheti a termék kijavítását, kicserélést, árleszállítást vagy elállhat a vásárlástól. A reklamáció érvényesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozásunkat terhelik. Amennyiben a hiba a vásárlástól számított 3 napon belül jelentkezik, a hibás terméket kicseréljük.

Kijavítás iránti igény a vállalkozásunk székhelyén érvényesíthető. A kijavítási igény érvényesítésekor a jótállási jegyen a 151/2003. (IX.22) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdésében foglalt körülményeket a vállalkozásunk feltünteti.

A 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézicsomagként nem szállítható terméket lehetőleg az üzemeltetés helyén javítjuk meg. Amennyiben ez nem lehetséges, az elszállításról vállalkozásunk gondoskodik.

Kicserélés iránti igény teljesítésekor a kicserélés ténye és időpontja kerül a jótállási jegyen  feltüntetésre.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a vásárló nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Az eladó a megvásárolt termékeket csak abban az esetben köteles kicserélni, ha azok bizonyítottan hibásak.

Garanciális ügyintézésre visszaküldött termékeket a jótállási jegy mellett kizárólag blokkal vagy számlával együtt fogadunk, továbbá szükséges a vitatott probléma részletes leírására is! Ezek nélkül sajnos nem tudjuk az ügyintézést lefolytatni. (Garanciális problémával rendelkező termékek postacíme: Grand Plusz Kft. 4531 Nyírpazony Kabalási út 110..)

Cégnév: Grand Plusz Kft. 

Cégjegyzékszám: 15-09-087955

Adószám: 28844600-2-15

Székhely: 4531 Nyírpazony Kabalási út 110..

Bankszámla: 11600006-00000000-94486021

Telefonszám: +36 20 280 7139

E-mail: info@butornyiregyhaza.hu

Facebook: -

 

 Adatvédelem:
 

Cégünk, mint adatkezelő adatai:

Név: Grand Plusz Kft.

Székhely: 4531 Nyírpazony Kabalási út 110.

Levelezési cím: ugyanaz

Telefonszám: 06 70 773 75 45, 06 20 280 7139

E-mail cím: info@butornyiregyhaza.hu

 A www.butornyiregyhaza.huwww.konyhavilag.com és oldalak felhasználóinak a regisztráció során a következő adatokat kell megadniuk:

  • felhasználónév,
  • e-mail cím,
  • jelszó,
  • telefonszám
  • szállítási és számlázási cím

A megadott adatokat rendszerünk rögzíti, a tényleges adattárolás helye 4400 Nyíregyháza, Móricz Zsigmond u. 24.

Az adatkezelés célja: rendelések rögzítése, marketing, megrendelővel történő kapcsolattartás.

Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása.

Az adatok kezelésének időtartama: az érintett kérésére való törlésig.

Az adatok forrása: közvetlenül az érintettől felvett.

Adatok ellenőrzése: Az adatkezelő a kapott adatokat nem ellenőrzi, azok valóságtartalmáért az adatot megadó személy felel.

Adattovábbítás: A tárolt adatokhoz, kizárólag az adatkezelőnek van hozzáférése, azokat harmadik fél részére nem adjuk ki, kivéve hatóságoknak abban az esetben, ha erről hatályos törvény rendelkezik.

A vásárlók személyes adatainak felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. Minden résztvevőnek joga van elérni, helyesbíteni vagy törölni bármely, akár az összes általa megadott információt, kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény kötelez.

Az eladó a vásárlók adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, illetve alvállalkozóinak átadja (pld. Posta). Az alvállalkozók az eladó által átadott személyes adatokat semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további személyeknek átadni.

Az adatot megadó felhasználó részére, annak kérésére bármikor tájékoztatást adunk a hozzá tartozó tárolt adatokról. Ezen igényét a felhasználó az info@butornyiregyhaza.hu, e-mail címen, vagy a Grand Plusz Kft. 4531 Nyírpazony Kabalási út 110. postai címen juttathatja el hozzánk.

Az adatkezelés kapcsán az érintett az alábbi fórumon kaphat további tájékoztatást:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) www.naih.hu